Τα Κείμενα και οι Εικόνες αποτελούν πνευματική εργασία και επιτρέπεται η αντιγραφή τους μόνο οταν αναφέρεται ρητά η διεύθυνση προέλευσης δηλαδή το παρόν Ιστιολόγιιο ή ο συντάκτης του Κειμένου

Η αοριστία στην τέχνη της σύνθεσης.


  Στη θεωρία της τέχνης η έννοια της μεταμοντέρνας  αποτύπωσης , μίας εικαστικής τάσης που εμφανίζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1970,  έχει ως χαρακτηριστικό γνώρισμα τον σαφή λόγο έκφρασης τόσο σε καθαρά τεχνικό επίπεδο με την πιστή αποτύπωση της σύνθεσης όσο και σε επίπεδο ρεαλιστικής εξιστόρησης του θέματος διαχωρίζοντας την θέση της από αυτό που έως τώρα κατείχε το επιφαινόμενο και η αοριστία. 
     Στην δεκαετία του 1980 η τάση αυτή μεταλλάσσεται και αποκτά  δυναμική με κυρίαρχο στοιχείο  την θεώρηση μίας αυτόνομης σφαίρας που εμπεριέχει τον κόσμο του εμπορίου , των μέσων μαζικής ενημέρωσης , τον κόσμο του θεάματος και της εύκολης αφομοίωσης παράγοντας ταυτόχρονα τα δικά της απρόσωπα κοινωνικά σύμβολα.  
     Η δυναμική των μέσων ενημέρωσης διαμορφώνει την ανθρώπινη συνείδηση και κουλτούρα επιβάλλοντας κυριολεκτικά, την αίσθηση ότι τα προσλαμβανόμενα ερεθίσματα αποτελούν στοιχεία πιστής αναπαράστασης και αληθοφάνειας που εμπεριέχονται στην ιδεολογική του ταυτότητα, χαρακτηριζοντας τα ως κανονικότητα.  
     Όμως, όπως συνήθως συμβαίνει, ορισμένοι εικαστικοί καλλιτέχνες διαφοροποιούνται και αμφισβητούν την θεώρηση αυτή επαναπροσδιορίζοντας την αοριστία και ασάφεια  ως ένα πεδίο αντίστασης και αντίδρασης στον ισοπεδωτικό χαρακτήρα της κανονικότητας .
   Αλλά η αοριστία ή το επιφαινόμενο , αυτό που γίνεται αντιληπτό από περισσότερες ανθρώπινες αισθήσεις είναι ένα από τα Αμφισβητήσιμα αλλά και εντυπωσιακά χαρακτηριστικά που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της σύνθεσης στην τέχνη.     


    Η αοριστία όταν ενσωματώνεται στην εκφραστικότητα του μέσου αποτύπωσης δίνει την δυνατότητα στον θεατή να συμπληρώσει και να αναδιατυπώσει την ολοκλήρωση της σύνθεσης με τις δικές του νοητικές αντιλήψεις και παραδοχές.
    Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο θεατής να εντοπίσει σημεία που αναφέρονται στην δική του ψυχοσύνθεση και νοητική αναζήτηση και έτσι έμμεσα να ανασυνθέσει τα περιεχόμενα της σύνθεσης προβάλλοντας στην ουσία εσωτερικές του ανάγκες , ανησυχίες και εκφραστικότητα .   
  
 
    


Δεν υπάρχουν σχόλια: