Τα Κείμενα και οι Εικόνες αποτελούν πνευματική εργασία και επιτρέπεται η αντιγραφή τους μόνο οταν αναφέρεται ρητά η διεύθυνση προέλευσης δηλαδή το παρόν Ιστιολόγιιο ή ο συντάκτης του Κειμένου

Η Μακροφωτογράφηση και η Τεχνική της Μέρος 1ο

Μακροφωτογραφία
      Χαρακτηρίζεται η φωτογράφηση μικρών αντικειμένων  από πολύ κοντά έτσι ώστε το αποτέλεσμα , η φωτογραφία που θα προκύψει , να είναι τουλάχιστον 1:1 ή και μεγαλύτερη από το πραγματικό αντικείμενο  .  Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να εμφανίζονται λεπτομέρειες που δεν εντοπίζονται εύκολα με γυμνό ανθρώπινο μάτι,.
     Η ύπαρξη ακριβώς αυτών των λεπτομερειών είναι που καθιστά την macro φωτογράφηση ελκυστική και εντυπωσιακή όχι τόσο ως προς την καλλιτεχνική της αφαιρετική αξία όσο περισσότερο από τις λεπτομέρειες που αποτυπώνει.
      Σε γενικές γραμμές για μία μακροφωτογράφηση χρειάζονται ταυτόχρονα σταθερή τοποθέτηση φωτογραφικής μηχανής , μικρό άνοιγμα φακού ή μεγάλη τιμή διαφράγματος , αργή ή μικρή ταχύτητα κλείστρου αλλά ταυτόχρονα και περισσότερο διάχυτο άπλετο μαλακό  φως για να αντιμετωπισθεί η αργή ταχύτητα κλείστρου. Η χρήση του ενσωματωμένου φλάς της μηχανής είναι συνήθως απαγορευτική και ακατάλληλη. 


( Φακός Μακρο Τamron  AF 180mm f/3,5 SP Di LD (IF) ελαφρύς με διάχυση χρωματικών εκτροπών χωρίς εσωτερικό κινητήρα ) 

   Η φωτογράφηση με έναν φακό zoom ή τηλεφακό π.χ. 300 mm μπορεί να δώσει την αίσθηση μιας macro φωτογραφίας όμως  στην πραγματικότητα δεν είναι αφού δεν μπορεί να δώσει λεπτομέρειες απλά.. είναι μια φωτογράφηση που φέρνει κοντά το αντικείμενο .

Η τεχνική της μακροφωτογράφησης
     Για να γίνει μια μάκρο φωτογράφηση χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνικές όπως
  1. Η αύξηση της κλίμακας ενός φακού με την τοποθέτηση δαχτυλιδιών που αποτελούνται από συγκλίνοντες φωτογραφικούς φακούς που προσαρμόζονται σαν τα κανονικά φίλτρα στο εμπρόσθιο τμήμα του φακού  μας που είναι προφανές ότι θα πρέπει να έχουν την ίδια εξωτερική διάμετρο  .    Ονομάζονται επίσης και μεγεθυντικά φίλτρα ή δακτύλιοι close-up .   Χαρακτηρίζονται από τους βαθμούς μεγέθυνσης ή διοπτρίες με +1 ή +2 ή +4 ή και +10 για τετραπλασιασμό κ.τ.λ. και έχουν την δυνατότητα να συνδυάζονται αθροιστικά μεταξύ τους δημιουργώντας διαφορετικούς βαθμούς μεγέθυνσης.   Το αποτέλεσμα συνήθως είναι χαμηλής ποιότητας ,εμφανίζονται προβλήματα «βινιαρίσματος» στις γωνίες όμως κοστίζουν ελάχιστα σε σχέση με τους φακούς macro.  
  2. Η χρησιμοποίηση φωτογραφικής φυσούνας, ή δακτυλιδιών (άδειων σωλήνων επέκτασης (Extension tubes)) που προσαρμόζονται μεταξύ του σώματος της μηχανής και του φακού επιμηκύνοντας έτσι μηχανικά την εστιακή απόσταση του φακού.      Η απομάκρυνση του φακού από την φωτοευαίσθητη επιφάνεια προκαλεί μεγεθυντικό αποτέλεσμα στο είδωλο, όπως συμβαίνει και όταν κοιτάζουμε μέσα σε έναν  μεγεθυντικό φακό.     Αυτό είναι αποτέλεσμα της διαπλάτυνσης της φωτεινής ακτίνας στην πορεία που θα ακολουθήσει από τον φακό έως την ευαίσθητη επιφάνεια για να σχηματίσει το είδωλο.  Πρακτικά η επέκταση αυτή προσφέρει όταν ο φακός διαθέτει μικρή εστιακή απόσταση γιατί θα δώσει μεγαλύτερη εικόνα ενώ αντιθέτως ένας φακός με μεγάλη εστικαή απόσταση θα δώσει μικρότερη εικόνα.
  3. Η αντιστροφή ενός κανονικού φακού με την προσθήκη ειδικού αντάπτορα αναστροφής (Reverse ring) που βιδώνει πάνω στο εμπρόσθιο τμήμα του φακού σαν το κλασσικό φίλτρο  και το άλλου του άκρο προσαρμόζεται στο σώμα της μηχανής. Με αυτό τον τρόπο αντιστρέφουμε στην πραγματικότητα την πρόσφυση του φακού στο σώμα της μηχανής και έτσι διαφοροποιούμε πολύ την εστιακή απόσταση του φακού αλλά ταυτόχρονα καταργούμε όλους τους αυτοματισμούς του φακού μας.
  4. Η χρήση ειδικού φακού που ονομάζεται "μάκρο", σταθερής ή μεταβλητής εστιακής απόστασης (ζουμ) που είναι η πιο αξιόπιστη σοβαρή λύση αφού ένας πραγματικός φακός macro έχει άριστη γεωμετρική ακρίβεια στο αποτέλεσμα και συνεπώς προσφέρει την πιο ποιοτική φωτογραφία


        Ένας φακός macro με μεγέθυνση τουλάχιστον 1: 1 ή φακός lifesize σημαίνει ότι ένα μικρό αντικείμενο εμφανίζεται ως πραγματικό μέγεθος που καλύπτει όλη την επιφάνεια του αισθητήρα ή έχουμε αναπαραγωγή φυσικών διαστάσεων για παράδειγμα αντικείμενο με μήκος 1 cm  αναπαρίσταται ως είδωλο στον επεξεργαστή με μέγεθος 1 cm
      Ένας φακός  macro με αναλογία 2: 1 σημαίνει ότι το ίδιο αντικείμενο γίνεται αντιληπτό από τον αισθητήρα σε διπλάσιο μέγεθος. Αντιθέτως ένας φακός με λόγο 1:2 δεν είναι macro αφού αντιλαμβάνεται το αντικείμενο στο μισό του μέγεθος. 
 
 
 
       Η ανωτέρω φωτογραφία παρότι φαίνεται εντυπωσιακή δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως μακροφωγράφηση ..αλλά ως μία φωτογραφία επιλεκτικά εστιασμένη με μεγάλο ποσοστό μεγέθυνσης 
  
 


                            Δείτε επίσης 
                          Μακροφωτογράφηση με compact ,Φωτισμός ,Μικροφωτογράφηση Μέρος 2ο

                               Μακροφωτογράφηση -Βάθος Πεδίου , Επεξεργασία ,Συμβουλές   Μέρος 3ο




                                                                                                             Αναθεώρηση Νοέμβριος 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια: