Τα Κείμενα και οι Εικόνες αποτελούν πνευματική εργασία και επιτρέπεται η αντιγραφή τους μόνο οταν αναφέρεται ρητά η διεύθυνση προέλευσης δηλαδή το παρόν Ιστιολόγιιο ή ο συντάκτης του Κειμένου

Χορός .. το δώρο των Θεών στον άνθρωπο


     Οι άνθρωποι επικοινωνούν  κοινοποιώντας γνώσεις και συναισθήματα  με πολλούς  και διαφορετικούς τρόπους . Ένας δυνατός σωματικός εκφραστικός τρόπος είναι και ο χορός γιατί συνδυάζει καλλιτεχνική και αθλητική έκφραση  που σε συνδυασμό με την μουσική υπόκρουση που τον συνοδεύει μεταφέρει εύκολα διαθέσεις συναισθήματα και γνώσεις στους θεατές. Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο χορός είναι ένα δώρο των Θεών στους ανθρώπους.  
   Για την Ινδική κουλτούρα και έκφραση ό χορός συνδέεται άμεσα με έναν μακρόχρονο  πολιτισμό ,αποτελώντας τελετουργική εκδήλωση ή δρώμενο διήγησης με αναφορά σε πράξεις των Θεών ενώ πολλοί υποστηρίζουν ,βασιζόμενοι σε αρχαιολογικά ευρήματα , ότι έχει παρουσία μεγαλύτερη των 5000 χρόνων , ασκώντας επιρροή σε πολλές  άλλες μορφές τέχνης, όπως η ποίηση, η λογοτεχνία, το θέατρο, η μουσική, η γλυπτική και άλλες.  
 Σύμφωνα με τις Ινδικές λαικές παραδόσεις «ο Brahma (ο δημιουργός του κόσμου για τους ινδουιστές) συνδύασε τη λογοτεχνία από τις Βέδες ( Rig Veda , τα τραγούδια του Sama Veda, την έκφραση (abhinaya) του Yajur Veda και το συναίσθημα (rasa) του Atharva Veda ) , για να δημιουργήσει το natya, δηλαδή τον χορό».   Ο χορός εμφανίζεται ως μια συμπαντική ολότητα ,μια πολυσύνθετη τέχνη, όπου δράμα, μουσική, ποίηση κίνηση και ρυθμός εμφανίζονται σαν ένα αρμονικό σύνολο ,μια μορφή τελετουργικής λατρείας μίας Θεότητας.  
Ορισμένοι κατατάσσουν τους χορούς της Ινδίας σε δύο κατηγορίες τους κλασσικούς και τους παραδοσιακούς. Οι παραδοσιακοί έχουν εορταστικό περιεχόμενο για διασκέδαση των θεατών και δεν είναι αυστηρά δομημένοι.   Οι κλασσικοί  παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία αφού καθορίζονται από τα ήθη και έθιμα της κάθε περιοχής ή της θρησκευτικής δύναμης μίας ομάδας ανθρώπων , έχουν δομημένο τελετουργικό θρησκευτικό περιεχόμενο και συνήθως «εκφράζουν τα εννέα rasas, ( την ευτυχία , τον θυμό , την αηδία , τον φόβο , την θλίψη , το θάρρος ,την συμπόνια ,τον θαυμασμό  και τη γαλήνη).» 

 Όλοι οι κλασσικοί χοροί βασίζονται σε αυστηρούς κανόνες και πειθαρχία έκφρασης , αποτελούνται από μέρη όπως η θεατρικότητα (natya ) , ρυθμικότητα κινήσεων (nritta) και μουσικής υπόκρουσης .Η ενδυμασία , τα πρόσθετα ένδυσης , όλες οι κινήσεις του χορευτή το βλέμμα του ,η μιμητική παραμόρφωση στο πρόσωπό του , οι κινήσεις των χεριών του και των ποδιών υπακούουν σε παραδοσιακούς αυστηρά καθορισμένους κανόνες , απαιτούν μακρόχρονη εκπαίδευση σε διδασκάλους που το όνομά τους συνοδεύει πάντα τον μαθητή και τον μνημονεύει ως πιστοποίηση της αυθεντικότητας .
Οι φωτογράφηση έγινε στο studio Σχολής Yoga της Μάρθας  Κώστα  και η χορευτρια του ινδικού χορού είναι η κ. Nuria Sala Grau τις οποίες και ευχαριστώ. 



Και

                                                                                            Ιωάννινα Οκτώβριος 2018              

Δεν υπάρχουν σχόλια: