
Εξωτερικά του Ναού οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με γλυπτά και καταλήγουν σε Sikkaras (πύργους) με καμπυλωτές γωνίες και ένα μικρό στολίδι που βρίσκεται στην κορυφή και κέντρο του Mandala και λέγεται Amalaka, που συμβολίζει το ιερό βουνό Καϊλάσα.
Πλαίσιο με ερωτική αναφορά στον Θεό Σίβα και την Ιερή χορέυτρια (Απσάρα) με χαρακτηριστικό γνώρισμα την πλαστικότητα της κίνησης ,την τριπλή κάμψη του κορμού ή Tribhanga )
Οι εξωτερικοί και εσωτερικοί τοίχοι των ναών αποτελούνται με περισσότερα από 500 πλαίσια σε κάθε μεγάλο ναό , που εμφανίζουν γλυπτά καθημερινής ζωής θεών ,ανθρώπων και ζώων .
Ένα ποσοστό περίπου 20 % των απεικονίσεων περιέχουν έντονες ερωτικές αναφορές , δεκάδες γλυπτά με έντονη πλαστικότητα κίνησης , ασυνήθιστα και υπερβολικά , αλλά απαλλαγμένα από κάθε είδους σεξουαλικού ταμπού και αίσθηση νοσηρής φαντασίας ή πορνογραφίας.

Πολλά γλυπτά είναι ακέραια σε πολύ καλή κατάσταση , ενώ άλλα έχουν υποστεί μεγάλη φθορά και ακρωτηριασμούς εξαιτίας του πουριτανισμού και της υπέρμετρης σεμνοτυφίας που χαρακτηρίζει άλλους πολιτισμούς και θρησκείες που επέδρασαν στην φιλοσοφία της περιοχής

Ζωόμορφη αναπαράσταση Θεϊκής μορφής που χαμογελώντας πονηρά εμφανίζεται να παρακολουθεί ερωτική πράξη ανθρώπων

Οι ερωτικές ανθρωπόμορφες φιγούρες των γλυπτών είναι γυμνές με περίτεχνα κοσμήματα , διαφανή ενδύματα , ιδιόμορφες κομμώσεις ενώ οι ιερές χορεύτριες (Απσάρα) εμφανίζουν μεγάλη πλαστικότητα κινήσεων , ηδυπαθή λικνίσματα μυστηριακών χορών με χαρακτηριστικό γνώρισμα την Tribhanga την τριπλή κάμψη του κορμού.

Πέραν όλων ο Ινδουϊσμός παραδοσιακά θεωρούσε την σεξουαλική πράξη ως αναπόσπαστο μέρος της ζωής, γεγονός που εξηγεί γιατί τα γλυπτά αυτά βρίσκονται ανάμεσα σε άλλα που απεικονίζουν δραστηριότητες όπως η προσευχή στον Θεό Σίβα και ο πόλεμος. Το γεγονός ότι εκτίθενται σε κοινή θέα και δεν είναι κρυμμένα σε κάποια εσωτερική , σκοτεινή γωνιά του ναού , σημαίνει ότι οι δημιουργοί τους επιθυμούσαν και επιδίωκαν να είναι ορατά από όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου