
Δεν υπάρχουν γραπτά κείμενα ή άλλες αναφορές για τους ικανότατους ,υπομονετικούς και επίμονους ,άριστους γλύπτες και μαστόρους που μόνο με την τέχνη των χεριών τους , το σφυρί και την μεταλλική τους πένα , σκάλισαν , έφτιαξαν , δημιούργησαν τα πλαστικά ανάγλυφα όπως επίσης δεν έχουμε ακόμη καμία σαφή εικόνα και λογική κατανόηση γιατί πραγματικά έχουν δημιουργήσει αυτές τις περίτεχνες ερωτικές απεικονίσεις. Ποιός πραγματικά είναι ο σκοπός τους.

Σύμφωνα με μια εκδοχή τα γλυπτά δείχνουν έναν εναλλακτικό τρόπο για να επιτευχθεί η απελευθέρωση της ψυχής και του σώματος μέσα από την ενότητα , την αλχημική συνένωση του αρσενικού και του θηλυκού που συνυπάρχουν αρμονικά , έτσι ώστε μέσα από την ερωτική τους σύζευξη να αγγίζουν το Απόλυτο, την Θεότητα, την ολοκλήρωση , να δημιουργήσουν τον ανδρόγυνο , ενός θεϊκού δυαδικής μορφής πλάσματος .

Κατά μία άλλη εκδοχή τα γλυπτά αποτελούσαν το πρακτικό «εικονογραφημένο» ή «οπτικό» εγχειρίδιο εκμάθησης και διδασκαλίας μαθημάτων ζωής ή «Καμα σούτρα» για τις επερχόμενες μελλοντικές γενιές. Είναι σαν μία αντανάκλαση της σεξουαλικής ζωής της εποχής εκείνης.


Στην Ταντρική παράδοση η εθελουσία συνεύρεση του ζευγαριού ενισχύεται και ισοδυναμεί με είσοδο στα άδυτα του Ιερού, τα απόκρυφα μέρη της ύπαρξης .
Ο Ταντρισμός προκύπτει από την αρχαία ανιμιστική λατρεία της γυναικείας γονιμότητας.
Βασική δοξασία του Ταντρισμού είναι ότι η γυναίκα διαθέτει μεγαλύτερη πνευματική ενέργεια από τον άνδρα και επομένως ο άνδρας μπορεί να βιώσει τη θέωση, μόνο μέσα από την συναισθηματική και σεξουαλική ένωση με μια γυναίκα.

Mε ειδικές σωματικές ασκήσεις οι δυο ερωτικοί σύντροφοι μαθαίνουν να χρησιμοποιούν συνειδητά τη σεξουαλική τους διέγερση και την ερωτική τους ενέργεια σαν ένα μέσο για να προσεγγίσουν υπερβατικές διαστάσεις της ύπαρξης της . Να θεοποιηθούν. Σε καμία περίπτωση δε, δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως "σεξιστικές" ή πορνογραφικές αναπαραστάσεις.

Σε κάθε περίπτωση οι αναπαραστάσεις έρχονται σαφέστατα σε αντίθεση με τον δυτικό τρόπο σκέψης και διανόησης που έχει ως βασική ιδέα ότι η σάρκα πρέπει να περιορίζεται να «μαστιγώνεται» και να τιμωρείται για να σωθεί η ψυχή ,ως να είναι ο υπέρτατος σκοπός ύπαρξης.
Αρκετές θρησκείες και δοξασίες στα μετέπειτα χρόνια , μέσα από τον δογματισμό και τα κείμενά τους υποτίμησαν, υποτιμούν και αντιμετωπίζουν εχθρικά την φυσική , φυσιολογική σεξουαλική λειτουργία των πιστών τους , υποστηρίζοντας πως είναι μεν απαραίτητη και αναγκαία για την διαιώνιση του είδους και πρέπει εν «κρυπτώ να εκτελείται» σε ορισμένες προκαθορισμένες «καθαρές ημέρες και ώρες» , αλλά ταυτόχρονα είναι και δαιμονική, είναι σπατάλη ενέργειας, "δηλητήριο της ψυχής" και στην καλύτερη περίπτωση δεν σε οδηγεί στην εναρμόνιση με το Θείο κέλευσμα αλλά στην «Κόλαση» και την συνεχή τιμωρία. Είναι προφανώς καταδικαστέα και αποτρόπαια πράξη. Είναι μία ακόμη αντίφαση στον δυτικό τρόπο σκέψης.

Οι αναπαραστάσεις των Ναών του Κατζουράχο εμπεριέχουν δεκάδες χρηστικά αντικείμενα καθημερινότητας , όπως καθρέπτες εποχής , μουσικά όργανα, κοσμηματοθήκες, κ.ά., ενώ είναι αισθητή η παρουσία των ζώων ιδιαίτερα των ελεφάντων , πραγματικών και φανταστικών ή και θεϊκών μορφών .

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου