


Περιθωριοποιημένοι ήδη δημιούργησαν δεκάδες ομάδες ανθρώπων, φτωχών κυρίως , «χωρίς κλήρο», αποκλεισμένων από την συμμετοχή τους στα κοινά και την αστική τάξη, χωρίς δουλειά , χωρίς ελπίδα και προοπτική βρήκαν καταφύγιο στην παρανομία ,διέξοδο στα ναρκωτικά και τις ουσίες και φυσικά αυτό το καταπιεσμένο και απομονωμένο κοινωνικά στρώμα ανθρώπων βρήκε μέσα από τα τραγούδια και την μουσική του ένα ισχυρό μέσο εκτόνωσης έναν τρόπο έκφρασης.


Μια άγραφη μουσική κουλτούρα από ανατολίτικους Σμυρναϊκούς ήχους που συγχωνεύτηκε με τα ντόπια λαϊκά και τα «μουρμούρικα» ή «κανταδορικα» σχήματα μουσικών με αποτέλεσμα να προκύψει ένα είδος μουσικής διαφορετικό από την μουσική των σαλονιών της αστικής τάξης αλλά και την δημοτική μουσική και παράδοση των άλλων περιοχών.




Είναι η εποχή που ταυτόχρονα άρχισαν να λειτουργούν και τα πρώτα πρόχειρα ταβερνεία προσφέροντας κρασί και τσίπουρο , μεζέδες και φθηνό φαγητό χρησιμοποιώντας βέβαια ως φτηνή λύση διασκέδασης αυτές τις πλανόδιες ομάδες μουσικών με κυρίαρχο στοιχείο το σμυρναίικο τραγούδι.
Σε αυτά τα κέντρα θα ακουστούν τα πρώτα ρεμπέτικα τραγούδια για τον πόνο και τα βάσανα της προσφυγιάς, για τον τεκέ και το χασίς, που λόγω των συνθηκών επιβίωσης πολλοί δημιουργοί -συνθέτες αυτής της μουσικής, έβρισκαν καταφύγιο και παρηγοριά στα αδιέξοδα. Δεν ήταν η μοναδική τους εργασία αφού οι περισσότεροι ασκούσαν την μουσική ως δευτερεύουσα εργασία είτε για το "κεφι" τους , είτε για να συμπλητρώσουν το πενιχρό τους εισόδημα.



Σε αυτά τα κέντρα θα ακουστούν τα πρώτα ρεμπέτικα τραγούδια για τον πόνο και τα βάσανα της προσφυγιάς, για τον τεκέ και το χασίς, που λόγω των συνθηκών επιβίωσης πολλοί δημιουργοί -συνθέτες αυτής της μουσικής, έβρισκαν καταφύγιο και παρηγοριά στα αδιέξοδα. Δεν ήταν η μοναδική τους εργασία αφού οι περισσότεροι ασκούσαν την μουσική ως δευτερεύουσα εργασία είτε για το "κεφι" τους , είτε για να συμπλητρώσουν το πενιχρό τους εισόδημα.


Είναι η εποχή που τα πρώτα «καφεαμαν» , περιφεριακά της πόλης των Αθηνών κάνουν την εμφάνισή τους με θεματολογία κυρίως ερωτική αλλά και κοινωνικού περιεχομένου, όπως την φυλακή και το χασίς , τραγούδια που βασίζονται στον αυτοσχεδιασμό και την ικανότητα του οργανοπαίκτη που είναι ταυτόχρονα και συνθέτης και στιχουργός αλλά με χαρακτηριστικό τους γνώρισμα τυην λιτότητα του στίχου στα νοήματα αφοί οι περισσότεροι ήταν αγράμματοι.



Ήδη από το 1932 κυκλοφορούν οι πρώτες ελληνικές ηχογραφήσεις τραγουδιών από τον Μάρκο Βαμβακάρη που χαρακτηρίζεται ως ο πατριάρχης του Ρεμπέτικου . και μέσα σε μία δεκαετία εμφανίζονται οι περισσότεροι από τους κλασικούς σήμερα αυτοδίδακτους συνθέτες και τραγουδιστές του ρεμπέτικου τραγουδιού στη δισκογραφία που όλος τυχαία 'έχουν προέλευση καταγωγής την Σμύρνη , την χαμένη τους Πατρίδα.
. 
Οι εικόνες προέρχονται από μια παράσταση των
ρεμπετόφιλων μιας αξιόλογης ομάδας μουσικών από τα Ιωάννινα και από μία
παράσταση που έδωσαν σε γνωστό Μουσικό χώρο
Δείτε περισσότερες πληροφορίες πιέζοντας στις παρακάτω συνδέσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου