Τα Κείμενα και οι Εικόνες αποτελούν πνευματική εργασία και επιτρέπεται η αντιγραφή τους μόνο οταν αναφέρεται ρητά η διεύθυνση προέλευσης δηλαδή το παρόν Ιστιολόγιιο ή ο συντάκτης του Κειμένου

Η μαγεία της Πέτρας Νο 2ο



   Μέσα στο στενό ,τρομακτικό στη αίσθηση, φαράγγι Σικ που ορισμένοι ισχυρίζονται ότι τα πολύ παλαιά χρόνια ήταν ένας ενιαίος βράχος και από σεισμούς σκίστηκε στα δύο δημιουργώντας εντυπωσιακά σχήματα και χρώματα , βρίσκονται τα ερείπια της πανάρχαιας πόλης της Πέτρας    
    Για να επισκεφθείς το φαράγγι υπάρχουν δύο τρόποι ό ένας είναι ο «κλασσικός» με τα πόδια  όπου η αίσθηση των τεράστιων βράχων με τις εντυπωσιακές χρωματικές συνθέσεις και σχήματα των πραγματικά σε μαγεύει και ο άλλος είναι με τα δεκάδες αμαξίδια .
      Όλα τα κτίσματα της πόλης της Πέτρας είναι λαξευμένα πάνω σε μαλακά ψαμμιτικά πετρώματα και αποτελεί μια ζωντανή απόδειξη-μνημείο  ενός αξιοθαύμαστου πολιτισμού που λεηλατήθηκε , ξεχάσθηκε στο χρόνο και στην μνήμη των ανθρώπων .   
      Η αρχιτεκτονική της πόλης, στο συνολό της  έχει έντονη την επίδραση των Ελλήνων και των Ρωμαίων που αφού την κατέκτησαν, θέλοντας να αφήσουν το στίγμα της εξουσίας τους και σε αυτή τη γωνία της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας τους, καταστρέψανε  ότι παλιότερο υπήρχε..
     Σήμερα τα καλύτερα διατηρημένα κτίρια είναι το θησαυροφυλάκιο ή αλλιώς Χαζνέ Φαραούν ή Αλ Χασζνα με μια διώροφη πρόσοψη ύψους 40 μέτρων πλούσια διακοσμημένη με κίονες κορινθιακού ρυθμού και ανάγλυφες παραστάσεις. Στο εσωτερικό υπάρχει μόνο ένα δωμάτιο, όπου σύμφωνα με μια εκδοχή γίνονταν οι ιεροτελεστίες προς τιμήν της Αιγυπτιακής θεάς Ισιδας, ενώ κατά μια άλλη υπήρχε κρυμμένος ένας αμύθητης αξίας θησαυρός. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, το κτίσμα κατασκευάστηκε γύρω στο 85 π.Χ. στα χρόνια του βασιλιά Αρέθα του Τρίτου από Έλληνες τεχνίτες λαξεύοντας την πέτρα.    
    Σημαντική επίσης παρουσία έχει ο ναός Ελ Ντεΐρ  ή το Μοναστήρι, διώροφος ναός αφιερωμένος στον Θεό Βασιλιά Ομπάντας, μια περίτεχνη κατασκευή, άγνωστης έως τώρα χρήσης, στην πλαγιά ενός ψηλού βράχου, με μοναδική θέα και παρατήρηση στην έρημο όπου την διέσχιζαν τα «πλοία της Ερήμου» τα καραβάνια μεταφοράς εμπορευμάτων αλλά και στο επιβλητικό βουνό Χορ, που στην πιο ψηλή του κορυφή, μετά από μία σκληρή ανάβαση 1800 σκαλοπατιών βρίσκεται ο τάφος του Ααρών, σύμφωνα με την εβραϊκή παράδοση.
  Την ονομασία μοναστήρι την συναντάμε στην Βυζαντινή περίοδο που χρησιμοποιήθηκε ως τόπος λατρείας των Χριστιανών σε μία προσπάθεια αποδέσμευσης από την παλαιά θρησκεία.  Η ανάβαση στο Μοναστήρι αρκετά ανηφορική, γίνεται και πάλι μέσα από περισσότερα από 800 λαξευμένα σκαλοπάτια στα βράχια .
      Το Αλ Μαντμπά ή «Υψηλό Θυσιαστήριο» όπου περισσότερα από 200  σκαλοπάτια λαξευμένα στους βράχους θα αποκαλύψουν το χώρο όπου οι Ναβαταίοι πραγματοποιούσαν τις θυσίες τους . Δεν γνωρίζει κανείς αν πράγματι έτσι γινόταν το σίγουρο όμως είναι ότι διαθέτει μια υπέροχη θέα του Φαραγγιού  και μάλλον μου θυμίζει ένα σημείο, μία λεκάνη  συγκέντρωσης των νερών της βροχής παρά το αίμα απο τις θυσίες... Οι άνθρωποι πάντα μεγαλοποιούν τον φόβο τους...
 Σημαντικά επίσης είναι  το ρωμαϊκό θέατρο χωρητικότητας 15.000 ατόμων κατασκευασμένο τον 1ο αιώνα μ. Χριστού που δηλώνει το πολιτιστικό επίπεδο της Πέτρας, με καθίσματα λαξευμένα στους βράχους  , τα λουτρά, ο εμπορικός δρόμος, ο βασιλικός τάφος της Υδρίας, ο τάφος του Ρωμαίου στρατιώτη, η πέτρα Ουμ-αλ-Μπιγιάρα που τοποθετούσαν τις προσφορές τους οι Ναβαταίοι για να λατρέψουν την άνοιξη.
      Σήμερα με μόλις το 1/20 της αρχαίας πόλης να έχει ανασκαφεί  η γνώση μας για την Πέτρα αλλάζει μέρα με τη μέρα. Νέα μυστικά δωμάτια και κατασκευές έρχονται στην επιφάνεια μέσα από τις σκαπάνες των αρχαιολόγων από την Ιορδανία, την Ελβετία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ, που πραγματοποιούν συνεχώς ανασκαφές στην περιοχή. 
      Το εσωτερικό του ναού στο Μοναστήρι σκαλισμένο μέσα στο βράχο.. πρός τιμής του Θεού Βασιλιά Ομπάντας..αλλά με άγνωστη, προς το παρόν, χρήση.
      Το θυσαυροφυλάκιο ή  Χασζνα με μια διώροφη πρόσοψη ύψους 40 μέτρων, σκαλισμένο στην πλαγια του βράχου με άγνωστο τρόπο , τεχνική και χρήση...ακόμη .     Η ανάβαση στο Μοναστήρι μπορεί να γίνει και με τα υπάκουα γομαράκια όμως μερικές φορές η κατάβαση είναι ρίσκο και απερισκεψία... 
  Μέρος της ανάβασης στο Μοναστήρι.



                                                                                                                                    Απρίλιος 2017 

 Βιβλιογραφεία - Περισσότερες Πληροφορίες.
 
5.http://users.sch.gr/aiasgr/Eguklopaideia/Poleis_kai_topwnumia/Arxaia_Petra.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια: